вторник, 5 юли 2011 г.

Аз Гласувам! vs Аз Избирам!

Днес попаднах на интересния сайт Аз Гласувам!

Принципно добра идея. За това не може да има спор.
Защо е добре да се гласува?
Към настоящия момент е добре, защото това прави изборите скъпи за купуване.
Чисто математически е по-трудно купуването на 100 000 гласа спрямо 1 000 000.
А е факт, че ако закупите 100 000 гласа само от дотациите вие ще си избиете парите следващите 4 години. А от политическите игри със сигурност бихте спечелили в пъти повече.

Но тук мисълта ми е в малко по-различна посока.
Защо на изборите казваме - ГЛАСУВАМ а не ИЗБИРАМ?
Елементарно - на изборите, ние делегираме част от нашите права и отговорности на някой непознат, който ни е допаднал с изказ или с някой лев според договорката ни.
Много е лесно и доста безотговорно. Нали? :)
Но това решава ли ни проблемите? Не! Като изключим лекотата ни съвестта ни. Все пак, някой друг е поел отговорността за нашия ИЗБОР!

И така....
А ако започнем да мислим, че ИЗБОРА е по-важен от ГЛАСУВАНЕТО??
Тогава изведнъж ще се окаже, че:
1 Избор не се прави само на избори а почти всеки ден или седмица. Защото НИЕ избираме дали да сме съгласни с едно или друго РЕШЕНИЕ на ИЗБРАНИТЕ!
2 Разбираме, че партократите са измислили двоен байпас за да постигнат това което искат - първо купуват гласове и второ няма реална алтернатива на ИЗБОР!
3 Изисква се сериозно усилие, когато понесеш отговорността за ЛИЧНИТЕ си ИЗБОРИ!

В заключение само ще кажа:
Няма значение дали ще гласуваш ако не правиш ИЗБОР по своя воля!

Аз искам да Избирам!
А ВИЕ???

Няма коментари:

Публикуване на коментар